Zmiany w przepisach podatkowych w 2020 roku – problemy bieżące ze stosowaniem

Online 16-17 listopada 2020 r.

NASZE SZKOLENIA SĄ BEZ VAT!

Szkolenie prowadzone będzie w sposób bezpośredniego kontaktu z wykładowcą jak na naszych tradycyjnych szkoleniach. Odbędzie się to przy pomocy Internetu. Nie potrzeba do tego żadnych skomplikowanych urządzeń. Wystarczy komputer lub smartfon. Po otrzymaniu zgłoszenia otrzymacie Państwo wszystkie niezbędne informacje do podłączenia się do szkolenia. Grupa Uczestników jest limitowana do 25 osób. W czasie szkolenia będziecie Państwo mogli zadawać pytania w czasie rzeczywistym.

 

Szanowni Państwo,

   Z dniem 1 stycznia 2020 r. weszły w życie przełomowe zmiany związane m.in. z obowiązkową podzieloną płatnością, które nakazuje korektę kosztów uzyskania przychodów w przypadku niedopełnienia tego obowiązku przez podatnika VAT. Analogiczny nakaz obowiązuje w związku z brakiem zapłaty faktury na rachunek bankowy podany na tzw. białej liście prowadzonej przez KAS. Przepisy te są adresowane praktycznie do każdego podatnika podatku VAT i podatku dochodowego. Wprowadza się nowe obowiązki związane z fakturowaniem oraz przede wszystkim nowe sankcje z tytułu naruszenia obowiązkowego split payment w tym art. 57c KKS. Zlikwidowano krajowe odwrotne obciążenie (uchylenie załącznika nr 11 i 14 do ustawy o VAT) oraz wprowadzono nowe zasady odpowiedzialności solidarnej za zaległości podatkowe dostawcy w VAT (uchylenie załącznika nr 13 do ustawy o VAT). Wchodzą również w życie historyczne zmiany w zasadach dokumentowania WDT – zmiana rozporządzenia wykonawczego 282/2010 oraz kolejna obszerna nowelizacja ustawy o VAT dotyczące m.in. obowiązku stosowania kas fiskalnych online.

   Wprowadzano również kolejne zmiany bez precedensu w podatku dochodowym od osób prawnych, które zmierzają do uszczelniania tego podatku. W tych okolicznościach konieczna jest szczegółowa analiza bieżących zmian w celu zapewnienia bezpieczeństwa podatkowego przedsiębiorcom. W trakcie szkolenia szczegółowo omówione zostaną wszystkie zmiany z uwzględnieniem praktycznych przykładów. Dyskusji poddane zostaną liczne (nierzadko sprzeczne) wyjaśnienia i interpretacje w tym podatku. Szczegółowej ocenie poddane zostaną m.in. rewolucyjne zmiany: ulga na złe długi a de facto nowa obowiązkowa korekta kosztów, ograniczenia kosztowe związane z niezachowaniem form płatności oraz zmiany w zakresie podatku u źródła.

   Pojawiły się liczne nowe obowiązki dla płatników PIT. W tych okolicznościach konieczna jest analiza zmian w celu zapewnienia bezpieczeństwa podatkowego podmiotom wypłacającym należności występującym w roli płatnika PIT. Szczegółowej analizie poddane zostaną obowiązki informacyjne płatnika. W trakcie szkolenia wnikliwie omówione zostaną wszystkie zmiany z uwzględnieniem praktycznych przykładów.

    Ustawodawca już planuje kolejne zmiany, które wejdą w życie w trakcie 2020 roku.

   Celem szkolenia jest praktyczne wskazanie Państwu zastosowania nowych przepisów w Państwa codziennej pracy zawodowej.

 

VAT: 1 października 2020 r. – szkolenie dotyczące zmian w podatku od towarów i usług adresowane do WSZYSTKICH PODATNIKÓW podatku VAT
  1. Nowe zasady fakturowania krajowych i transgranicznych dostaw łańcuchowych; opóźniona implementacja zmienionej dyrektywy nr 112/2006.
  2. Wspólnotowe zasady prowadzenia ewidencji dla potrzeb magazynów call of stock.
  3. Rozliczenie stawki 0% z tytułu WDT – nowe zasady obowiązujące od dnia 1 lipca 2020 r.
    • rozliczenie w czasie ujemnego podatku naliczonego,
    • faktury korygujące otrzymane od dostawcy towarów (usługodawcy) – ujęcie w rejestrze,
    • podatek naliczony, a otrzymane faktury po okresie rozliczeniowym, a przed złożeniem deklaracji.
  4. Nowa matryca stawek VAT od dnia 1 lipca 2020 r.:
    • zmiany w systemie klasyfikacji towarów i usług,
    • nowe stawki podatku dla towarów i usług,
    • zastąpienie PKWiU 2008 przez Nomenklaturę scaloną CN oraz PKWiU 2015.
  5. Zmiany w mechanizmie podzielonej płatności:
    • zmiany w zakresie solidarnej odpowiedzialności oraz przewidziane sankcje karne.
    • kiedy brak zastosowania obowiązkowej podzielonej płatności (MPP) rodzi nakaz korekty kosztów uzyskania przychodów?
  6. Przesunięcie na 1 października 2020 r. likwidacji deklaracji VAT-7 i VAT-7K i wprowadzenie JPK-V7M i JPK-V7K. Istota zastąpienia deklaracji VAT-7 i VAT-7K nową strukturą:
    • podmioty obowiązane oraz terminy przewidziane na sporządzenia i wysłania nowej struktury,
    • nowa struktura z podziałem na części deklaracyjną i ewidencyjną,
    • nowy zakres przedmiotowy ewidencji prowadzonej przez podatników VAT: wielokrotne zwiększenie ilości danych gromadzonych w tej ewidencji oraz raportowanych do Urzędów Skarbowych,
    • sankcje za wadliwe raportowanie ewidencji wraz z informacjami tworzącymi deklaracje podatkowe,
    • czasowe wyłączenie z JPK faktur uproszczonych.
  7. Przesunięcie obowiązku instalacji kas online na 1 stycznia i 1 lipca 2021r.
  8. „Biała lista” podatników VAT od dnia 1 lipca 2020 r.:
    • nowa lista wyjątków uprawniających do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, wydatków dokumentowanych fakturą zapłaconych przelewem na rachunek bankowy nie wymieniony na „Białej liście” podatników VAT: wyłączenie wydatków będących importem usług, WNT oraz transgranicznym odwrotnym obciążeniem,
    • objaśnienia ogólne Ministra Finansów,
    • skutki w podatkach dochodowych oraz odpowiedzialność solidarna;
    • wydłużenie do 7, albo 14 dni terminu złożenia ZAW-NR przypadku zapłaty za nabycie towaru bądź usługi na rachunek bankowy spoza „białej listy” podatników VAT.
  9. Paragon z NIP czy faktura uproszczona; zasady ewidencjonowania i wystawiania.
  10. Korekty deklaracji VAT-7 przed i po dniu 1 października 2020 r.
  11. Objaśnienia ogólne Ministra Finansów w sprawie zmian przepisów podatkowych wprowadzonych w tzw. tarczach podatkowych.

 

Podatek dochodowy od osób prawnych 2020/2021
  1. Estoński CIT od 2021 r.
    1. Kto będzie mieć prawo do nowej formy podatku CIT?
    2. Co podlegać będzie opodatkowaniu?
    3. Co należy zrobić aby przygotować się do przejścia na nowe zasady CIT?
  2. Nowela „5 czerwca 2020 r.” – jak płacić faktury aby zachować koszty uzyskania przychodów?
    1. Zmiana formuł uzależniających zachowanie kosztów od zapłaty na rachunek z „białej listy” lub zapłaty podzieloną płatnością,
    2. Kogo i od kiedy obowiązują nowe przepisy?
  3. Skutki w podatku dochodowym stosowania rozwiązań pomocowych z Tarcz Antykryzysowych.
    1. Skutki w CIT zwolnienia z ZUS,
    2. skutki w CIT dofinansowania do wynagrodzeń.
    3. Skutki w CIT subwencji z Tarczy PFR.
  4. Rozliczanie kosztów przy zakupie i eksploatacji samochodów osobowych (zakup, najem, leasing) z uwzględnieniem urzędowych objaśnień MF z dnia 9 kwietnia 2020 r.
    1. Wyjaśnienie stosowanych limitów kosztowych.
    2. Czy będą kolejne zmiany w limitowaniu kosztów dotyczących samochodów osobowych?
  5. Zmiany dotyczące „podatku budynkowego”
    1. Nowe zwolnienie od „podatku budynkowego”
    2. Sytuacja podatników uprawnionych do zwolnienie którzy zapłacili już podatek – czy można ubiegać się o zwrot?
  6. Wsteczne rozliczenie straty podatkowej w CIT
    1. kto i za jaki okres ma prawo do preferencyjnego rozliczenia straty
    2. jaki jest limit i tryb preferencyjnego rozliczenia
  7. Zmiany w zakresie „ulgi na złe długi” w CIT w 2020 r. i nowe reguły na 2021 rok.
    1. ograniczenie obowiązku „korekty kosztów” w związku z nieuregulowanymi zobowiązaniami,
    2. prawa wierzyciela w uldze na złe długi,
    3. nowy kształt korekty w 2021 r.
  8. Nowe zasady odliczania darowizn w CIT
    1. jakie darowizny podlegają preferencyjnemu odliczeniu?
    2. kto i za jaki okres ma prawo do preferencyjnego odliczenia darowizn?
  9. Inne preferencje podatkowe z Tarczy antykryzysowej w CIT
    1.  prawo do rezygnacji z uproszczonych zaliczek w CIT i PIT,
    2. ulga B+R i ulga IP-BOX w CIT i PIT,
    3. jednorazowe odpisy amortyzacyjne w CIT i PIT,
    4. nowe zwolnienia i zwiększone limity dotychczasowych zwolnień w PIT

 

Pracownicze Plany Kapitałowe - nowe obowiązki każdego pracodawcy
  1. Najważniejsze informacje dotyczące PPK:
    • co to takiego;
    • kto będzie objęty PPK;
    • kiedy prowadzenie PPK będzie obligatoryjne dla pracodawcy;
    • od kiedy będą działać i funkcjonować PPK;
    • nowe obowiązki dla pracodawcy;
    • korzyści dla pracownika;
  2. Ile PPK będzie kosztować?
    • składka powitalna ze strony państwa;
    • dopłata roczna ze strony państw;
    • podstawowa składka pracodawcy;
    • składka dodatkowa pracodawcy;
    • składka podstawowa pracownika;
    • składka dodatkowa pracownika.
  3. Pracowniczy Plan Kapitałowy = nowe obowiązki pracodawców
    • uwzględnienie kosztu PPK w planach finansowych
    • wybór odpowiedniej instytucji PPK
    • poinformowanie pracowników o PPK
    • podpisanie umowy o zarządzanie PPK
    • podpisanie w imieniu i na rzecz pracowników umów o prowadzenie PPK
    • dostosowanie systemu kadrowo-płacowego do PPK
    • terminowe naliczanie składek podstawowych i dodatkowych
    • archiwizowanie dokumentacji związanej z PPK
  4. Zwolnienie z obowiązku wprowadzenia PPK
    • pracodawcy będący mikro przedsiębiorcami, jeśli wszyscy zatrudnieni pracownicy odmówią udziału w PPK – ryzyko związane z taką ewentualnością
    • pracodawcy, którzy będą prowadzić Pracowniczy Program Emerytalny na dzień wejścia w życie obowiązku stosowania przepisów ustawy o PPK: ze składką 3,5% i partycypacją na poziomie 25% osób zatrudnionych
  5. Pracownicze Plany Kapitałowe a podatek dochodowy i składki na ubezpieczenia społeczne
    • opodatkowanie wpłat i wypłat PPK;
    • kiedy mamy do czynienia ze zwolnieniem z opodatkowania;
    • Pracownicze Plany Kapitałowe a koszty uzyskania przychodów;
    • czy składki na PPK są pobierane w okresie pobierania zasiłków: chorobowego, macierzyńskiego, urlopu wychowawczego lub bezpłatnego.
  6. Podmioty obsługujące PPK:
    • Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych (TFI),
    • Powszechne Towarzystwa Emerytalne (PTE),
    • Pracownicze Towarzystwa Emerytalne oraz
    • Zakłady Ubezpieczeń, posiadające odpowiednie doświadczenie w zarządzaniu funduszami, odpowiedni kapitał zakładowy oraz fundusz inwestycyjny oparty na modelu cyklu życia w ofercie.
  7. Korzystanie ze środków zgormadzonych w PPK
    • Kapitalizacja wpłat na PPK za pośrednictwem mechanizmu jednostek uczestnictwa
    • kiedy i na jakich zasadach można wypłacić środki z PPK
    • dziedziczenie środków zgromadzonych w PPK
    • zmiana pracodawcy a zmiana jednego PPK na inny
  8. Rezygnacja z uczestnictwa w PPK
    • warunki na jakich można wycofać środki
    • opodatkowanie przedterminowych wypłat
    • transfer do ZUS
  9. Pracownicze Programy Emerytalne jako alternatywa dla PPK
    • podstawowe informacje na temat PPE,
    • jakie PPE spełniać będą warunek zwolnienia pracodawcy z PPK,
    • koszty generowane przez PPE
    • korzyści z PPE
  10. Pracownicze Plany Kapitałowe a Pracownicze Programy Emerytalne - jakie są różnice?
  11. Zmiany wprowadzone do Kodeksu Pracy ustawą z dnia 4.10.2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2215).
    • zmiana art. 87 § 1 K.p. - wpłaty odprowadzane do PPK nie będą podlegały ograniczeniom w zakresie odliczenia z wynagrodzenia za pracę, będą dokonywane bez zgody pracownika i przed dokonaniem potrącenia z tytułu sum egzekwowanych na mocy tytułów wykonawczych;
    • kwota wolna od potrąceń, stosowana przy dokonywaniu potrąceń określonych w przepisach art. 87 i 91 k.p. będzie ustalana po odliczeniu składek na ubezpieczenia społeczne, zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz wpłat dokonywanych do pracowniczego planu kapitałowego.

 

Wykłady poprowadzą:

Witold Modzelewski - Profesor Uniwersytetu Warszawskiego (od 27 lat), prezes Instytutu Studiów Podatkowych (od 23 lat), Szef Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego (od 17 lat) oraz kierownik magisterskich studiów „Prawo Finansowe i Skarbowość”. Najbardziej znany w kraju wykładowca problematyki podatkowej oraz doradca podatkowy (00001). Od 37 lat reprezentuje podatników w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Autor ponad 1200 publikacji na tematy podatkowe i prawnopodatkowe. Szef Kapituły Medalu VIRTUS EST PERFEKTA RATIO im. F. Druckiego Lubeckiego, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2011). Kierował pracami nad projektami nowej ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o jednolitym podatku dochodowym (2011 rok). Co najważniejsze: autor prognoz, które się z reguły sprawdzają. Specjalizujący się w obszarze trudnych sporów podatkowych.
W każdy poniedziałek wychodzi „Komentarz nieuczesany” jego autorstwa – www.isp-modzelewski.pl – Serwis Doradztwa Podatkowego.

Jacek Pyssa - Dyrektor Departamentu Prawnego, Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich, Radca Prawny nr wpisu Łd-S-157.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2003 r.), uczestnik American School of Law Uniwersity of Florida (2003), studiował nauki ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lipca 2002 r. pracownik i  współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych. Od 2008 roku radca prawny. Jest wykładowcą Instytutu Studiów Podatkowych oraz doktorantem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (prowadzi zajęcia akademickie na temat prawa finansowego). Prowadził wykłady współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do obowiązków Jacka Pyssy należy świadczenie pomocy prawnej i podatkowej, m.in. sporządzanie projektów opinii w sprawach prawnych i podatkowych, przeprowadzanie audytów prawnych i podatkowych oraz zastępstwo procesowe w postępowaniach podatkowych i prawnych przed organami administracji i sądami. Jacek Pyssa jest również wykładowcą w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, kontroli skarbowej, prawa karnego skarbowego oraz Ordynacji podatkowej.

Mariusz Unisk – Prawnik, Doradca Podatkowy nr wpisu 09921, Dyrektor ds. doradztwa podatkowego.  W ramach struktury organizacyjnej Instytutu Studiów Podatkowych do jego obowiązków należy przede wszystkim kierowanie i koordynowanie pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do realizacji kompleksowych zleceń, uwzględniających skutki we wszystkich podatkach.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1996 – 2001) oraz Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim. W 2000 r. pracował jako asystent w Ministerstwie Finansów RP, Departament Podatków Lokalnych i Katastru.

Krystian Lewecki – radca prawny, praktyk – procesualista, specjalista w sporach ZUS i z zakresu prawa pracy, w latach 2012 – 2020 związany z Instytutem Studiów Podatkowych gdzie doradzał klientom m. in. w wyżej wymienionych obszarach a także skutecznie prowadzi w ich imieniu spory przed sądem pracy i ubezpieczeń społecznych. Karierę zaczynał w Ministerstwie Finansów i Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Obecnie piastuje stanowisko head of legal affairs wiodącego producenta lodów w Polsce.

Termin:

  

16-17 listopada 2020 r. w godz. 9.00-16.00– szkolenie online w czasie rzeczywistym - webinarium

8.00 – 9.00 czas na spokojne podłączenie się do szkolenia – w tym czasie podłączacie się Państwo i czekacie na szkolenie, w razie problemów technicznych rozwiązujemy je z Państwem

 

 

Co potrzebne do udziału w szkoleniu?

Komputer lub laptop lub smartfon z dostępem do Internetu i głośnikami. Wbudowana kamera i mikrofon nie są konieczne.

Nie musicie Państwo udostępniać swojego wizerunku.

 

 

Cena:

Cena za uczestnictwo wraz z materiałami wynosi 1590 zł + 23% VAT (cena rabatowa dla stałych Uczestników naszych konferencji – 1390 zł + 23% VAT).

 

Rabaty i zniżki nie łączą się z innymi rabatami, zniżkami i promocjami.

 

Po szczegółowe informacje zadzwoń do osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za to szkolenie: 601 365 765

Uwaga! Możliwość dofinansowania

Szanowni Państwo,

 

Instytut Studiów Podatkowych należy do Bazy Usług Rozwojowych prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dzięki temu obecnie w naszej ofercie jest wiele profesjonalnych szkoleń, na które możecie Państwo otrzymać dofinansowanie z Funduszy Europejskich aż do 80% wartości szkolenia.

Dofinansowanie przeznaczone jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Niestety z dofinansowania nie mogą skorzystać podmioty z województwa mazowieckiego i pomorskiego.

 

W załączeniu wykaz szkoleń na które możecie Państwo uzyskać dofinansowanie.

 


Oto 6 kroków na ścieżce do dofinansowania:

  1. Znajdź odpowiednie do swoich potrzeb szkolenie w Bazie Usług Rozwojowych - link
  2. Skontaktuj się z Operatorem odpowiednim dla Twojej lokalizacji - link
  3. Wypełnij formularz zgłoszeniowy na stronie operatora
  4. Podpisz umowę z operatorem
  5. Zarejestruj się i skorzystaj ze szkolenia poprzez Bazę Usług Rozwojowych
  6. Otrzymaj refundację poniesionych kosztów szkolenia.

Z pozdrowieniami

Dział Szkoleń

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o.

szkolenia@isp-modzelewski.pl

22 517 30 90

Kontakt:

Adres: ul. Kaleńska 8 04-367 Warszawa

Email: szkolenia@isp-modzelewski.pl
Telefon: 225173090

Zapisz się

Pobierz formularz zgłoszenia

Działy szkoleń

Dział Szkoleń w Warszawie

więcej

Dział Szkoleń w Wielkopolsce

więcej

Dział Szkoleń w Małopolsce

więcej

Dział Szkoleń na Śląsku

więcej