VAT: dwie ważne daty: 1 września oraz 1 listopada 2019 r. – przełomowe zmiany w podatku od towarów i usług adresowane do WSZYSTKICH PODATNIKÓW

BRAK WOLNYCH MIEJSC Piotrków Trybunalski, 27 sierpnia 2019 r.

Daty innych szkoleń

NASZE SZKOLENIA SĄ BEZ VAT!

Szanowni Państwo,

     Z dniem 1 września oraz z dniem 1 listopada 2019 r. wchodzą w życie przełomowe zmiany w podatku od towarów i usług, które dotyczą m.in. obowiązkowej podzielonej płatności. Przepisy te są adresowane praktycznie do każdego podatnika. Wprowadza się nowe obowiązki związane z fakturowaniem oraz przede wszystkim nowe sankcje z tytułu naruszenia obowiązkowego split payment. Likwiduje się krajowe odwrotne obciążenie (uchylenie załącznika nr 11 i 14 do ustawy o VAT) oraz wprowadza nowe zasady odpowiedzialności za zaległości podatkowe w VAT (uchylenie załącznika nr 13 do ustawy o VAT). 1 września br. będzie opublikowany centralny wykaz zarejestrowanych podatników VAT oraz wejdzie w życie wiele innych ważnych rozwiązań dotyczących tego podatku. Poza tym została wydana cała seria wyroków TSUE dotyczących podatku VAT, które mogą wiązać się z koniecznością wstecznych korekt rozliczeń, zwłaszcza przez jednostki sektora publicznego (JST) i sektora finansowego.

Oto szczegółowy program szkolenia:

  1. Obowiązkowa podzielona płatność (1 listopada 2019 r.):
    • uchylenie załącznika nr 11 i 14 do ustawy o VAT, czyli likwidacja odwrotnego obciążenia,
    • Nowy załącznik nr 15 do ustawy o VAT: towary i usługi objęte obowiązkową podzieloną płatnością,
    • co należy napisać na fakturze dokumentującej dostawę towarów (świadczenie usług) objętych obowiązkową podzieloną płatnością?
    • kiedy nabywca (usługobiorca) musi zastosować obowiązkową podzieloną płatność?
    • kiedy nabywcy są zwolnieni z tego obowiązku (wartość faktury ponad 15 tys. zł.)?
    • jakie sankcje grożą za brak zastosowania obowiązkowej podzielonej płatności?
    • brak zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów (1 stycznia 2020 r.)
  2. Nowy status rachunków VAT: poszerzenie zakresu przelewów należności publiczno-prawnych z tego rachunku (PIT, CIT, ZUS).
  3. Nowa koncepcja odpowiedzialności nabywcy za zaległości podatkowe w VAT dostawcy lub usługodawcy (1 listopada 2019 r.):
    • uchylenie załącznika nr 13 do ustawy o VAT,
    • zakup towarów z nowego załącznika nr 15 do ustawy o VAT jako przesłanka odpowiedzialności solidarnej nabywcy (usługobiorcy),
    • przesłanki wyłączające odpowiedzialność nabywcy (usługodawcy): m.in. zastosowanie split payment.
  4. Centralny Rejestr Podatników (CRP) publikowany przez Szefa KAS (1 września 2019 r.):
    • obowiązek posiadania rachunku gospodarczego przez podatnika VAT,
    • skutki braku zapłaty zależności na rachunek bankowy podany w CRP,
    • trzydniowy termin na zawiadomienie naczelnika US w celu „uratowania” zaliczenia wydatków w części kosztów uzyskania przychodów,
    • brak zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów uregulowanych na rachunek bankowy nie ujawniony w CRP (1 stycznia 2020 r.)
  5. Używanie kas rejestrujących z papierowym zapisem kopii po dniu 31 sierpnia 2019 r. (ustawowa utrata „homologacji” tych kas).
  6. Nowe obowiązki podatników w zakresie stosowania kas rejestrujących:
    • do kiedy można stosować kasy z papierowym zapisem kopii?
    • do kiedy można stosować kasy z elektronicznym zapisem kopii?
    • obowiązek pobrania oświadczeń od osób obsługujących kasy (do 31 maja 2019),
    • nowe zasady ewidencji korekt sprzedaży zarejestrowanej w kasie.
  7. Pozostałe zmiany w podatku od towarów i usług wchodzące w życie z dniem 1 września 2019 r.
    • nowy zakres przedmiotowy deklaracji VAT-14 (graniczna płatność WNT),
    • zmiany w systemie sankcji za naruszenie przepisów o VAT.
  8. Wiążąca Informacja Stawkowa (1 listopada 2019 r.).
  9. Rewolucyjny wyrok dotyczący preproporcji za okres do 2016 r. – podatnicy mieli obowiązek skorygowania preproporcji stosowanej według indywidualnego pomysłu – trzeba skorygować rozliczenia za lata 2014-2015.
  10. Wyrok TSUE dotyczący obowiązku podatkowego w usługach budowlanych: protokół odbioru.
  11. Kolejne odroczenie likwidacji deklaracji VAT-7 i VAT-7K; do mali i średni podatnicy stosować będą te deklaracje do połowy 2020 roku.
  12. Pozostałe zmiany wchodzą w życie z dniem 1 września 2019 r.

Uczestnicy szkolenia otrzymają prawo do nabycia licencji na ogólną instrukcję wewnętrzną dotyczącą stosowania podzielonej płatności oraz wzorcowe polecenie wewnętrzne dotyczące wykonywania przez podatników, dyrektorów finansowych oraz księgowych obowiązków wynikających z przepisów dotyczących raportowania tzw. schematów podatkowych

Szkolenie prowadzi:

Mariusz Unisk – Prawnik, doradca podatkowy nr wpisu 09921, Wiceprezes Instytutu Studiów Podatkowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego UW. Specjalizacja – podatek od towarów i usług, podatki dochodowe, PCC, podatki i opłaty lokalne.
Kieruje i koordynuje pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do kompleksowej optymalizacji podatkowej. Jest autorem i współautorem wielu publikacji książkowych na tematy podatkowe, w szczególności „Komentarza do podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości” oraz „Komentarza do ustawy o podatku od towarów i usług” jest także autorem wielu specjalistycznych artykułów na tematy podatkowe. Od 15 lat uznany wykładowca tematyki podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług, Ordynacji podatkowej i podatków i opłat lokalnych. Stały wykładowca Studium dla Doradców Podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków lokalnych. W swojej karierze przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

 

Uwaga. Uczestnicy seminarium w ramach materiałów szkoleniowych otrzymają:

 

Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych,
materiały autorskie dotyczące problematyki szkolenia.

 

TERMIN, MIEJSCE:

27 sierpnia 2019 r. w godz. 10.00-15.00, Piotrków Trybunalski, Hotel Best Western, ul. Grota Roweckiego 5

CENA:

Cena za uczestnictwo wynosi 349 zł oraz 53 zł za materiały. 
Dla drugiej i kolejnych osób z firmy wynosi 299 zł oraz 53 zł za materiały

Doradco Podatkowy, uczestnicząc w naszym szkoleniu zdobywasz 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Kontakt:

Adres: ul. Kaleńska 8 04-367 Warszawa

Email: szkolenia@isp-modzelewski.pl
Telefon: 225173090

Zapisz się

Pobierz formularz zgłoszenia

Działy szkoleń

Dział Szkoleń w Warszawie

więcej

Dział Szkoleń w Wielkopolsce

więcej

Dział Szkoleń w Małopolsce

więcej

Dział Szkoleń na Śląsku

więcej