Letnia Szkoła Podatkowa (VAT – 2 dni szkolenia, CIT – jeden dzień szkolenia, Wydatkowanie i rozliczanie środków antykryzysowych – jeden dzień szkolenia)

Sopot – Hotel Villa Baltica – 21, 24, 28 i 31 lipca 2020

Daty innych szkoleń

NASZE SZKOLENIA SĄ BEZ VAT!
Koronawirus: szkolenie będzie realizowane zgodnie z wytycznymi Rządu dla działalności szkoleniowej:

https://www.gov.pl/web/rozwoj/spotkania-biznesowe-szkolenia-konferencje-i-kongresy

Szanowni Państwo,

 

     Niniejszym pragniemy zaprosić Państwa do udziału w Letniej Szkole Podatkowej, która tradycyjnie organizowana jest przez Instytut Studiów Podatkowych w okresie wakacyjnym. Wykłady te cieszą się dużym zainteresowaniem praktyków pragnących pogłębić wiedzę z tematyki podatkowej. W tym roku poza podatkami VAT i dochodowymi odrębnym punktem będzie wykład z zakresu zasad wydatkowania i rozliczania środków antykryzysowych.

     Przywrócenie kontroli Narastająca represyjność stosowania prawa podatkowego, połączona z szerokim wykorzystaniem instrumentów prawa karnego skarbowego i prawa karnego zmienia sposób postrzegania podatków w praktyce, a największym kapitałem podatkowym każdej firmy jest wiedza jej pracowników.

 

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

VAT: 1 lipca 2020 r. - szkolenie dotyczące zmian w podatku od towarów i usług adresowane do WSZYSTKICH PODATNIKÓW podatku VAT

 

  1. „Biała lista” podatników VAT od dnia 1 lipca 2020 r.:
    • nowa lista wyjątków uprawniających do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, wydatków dokumentowanych fakturą zapłaconych przelewem na rachunek bankowy nie wymieniony na „Białej liście” podatników VAT: wyłączenie wydatków będących importem usług, WNT oraz transgranicznym odwrotnym obciążeniem,
    • objaśnienia ogólne Ministra Finansów,
    • skutki w podatkach dochodowych oraz odpowiedzialność solidarna;
    • wydłużenie do 7, albo 14 dni terminu złożenia ZAW-NR przypadku zapłaty za nabycie towaru bądź usługi na rachunek bankowy spoza „białej listy” podatników VAT.
  2. Odroczenie okresowego przeglądu kas rejestrujących do lipca 2020 r.
  3. Kasy online z dniem 1 lipca 2020 r. – czy będą przesunięcia terminów?
  4. Przesunięcie na 1 października 2020 r. likwidacji deklaracji VAT-7 i VAT-7K i wprowadzenie JPK-V7M i JPK-V7K. Istota zastąpienia deklaracji VAT-7 i VAT-7K nową strukturą:
    • podmioty obowiązane oraz terminy przewidziane na sporządzenia i wysłania nowej struktury,
    • nowa struktura z podziałem na części deklaracyjną i ewidencyjną,
    • nowy zakres przedmiotowy ewidencji prowadzonej przez podatników VAT:wielokrotne zwiększenie ilości danych gromadzonych w tej ewidencji oraz raportowanych do Urzędów Skarbowych,
    • sankcje za wadliwe raportowanie ewidencji wraz z informacjami tworzącymi deklaracje podatkowe,
    • czasowe wyłączenie z JPK faktur uproszczonych.
  5. Zastosowanie stawki 0% VAT dla darowizn komputerów przenośnych dla szkół.
  6. Paragon z NIP czy faktura uproszczona; zasady ewidencjonowania i wystawiania.
  7. Nowe zasady fakturowania krajowych i transgranicznych dostaw łańcuchowych; opóźniona implementacja zmienionej dyrektywy nr 112/2006. (1 lipca 2020 r.)
  8. Wspólnotowe zasady prowadzenia ewidencji dla potrzeb magazynów call of stock (1 lipca 2020 r.).
  9. Nowa matryca stawek VAT od dnia 1 lipca 2020 r.:
    • zmiany w systemie klasyfikacji towarów i usług,
    • nowe stawki podatku dla towarów i usług,
    • zastąpienie PKWiU 2008 przez Nomenklaturę scaloną CN oraz PKWiU 2015.
  10. Rozliczenie stawki 0% z tytułu WDT – nowe zasady obowiązujące od dnia 1 lipca 2020 r.
    • rozliczenie w czasie ujemnego podatku naliczonego,
    • faktury korygujące otrzymane od dostawcy towarów (usługodawcy) – ujęcie w rejestrze,
    • podatek naliczony, a otrzymane faktury po okresie rozliczeniowym, a przed złożeniem deklaracji.
  11. Zmiany w mechanizmie podzielonej płatności (1 lipca 2020 r.):
    • zmiany w zakresie solidarnej odpowiedzialności oraz przewidziane sankcje karne.
    • kiedy brak zastosowania obowiązkowej podzielonej płatności(MPP) rodzi nakaz korekty kosztów uzyskania przychodów?
  12. Korekty deklaracji VAT-7 przed i po dniu 1 października 2020 r.

 

Podatek dochodowy od osób prawnych - lipiec 2020

 

 

  1. Składamy deklarację CIT-8 do 31 maja 2020 r.
    1. Omówienie zeznania według aktualnej wersji obowiązującej za 2019 r.
    2. Praktyczne problemy dotyczące alokacji przychodów i kosztów do źródeł oraz zastosowanie właściwej stawki podatkowej.
  2. Podatek u źródła (WHT) w 2020 r. – czy są zmiany od 1 lipca 2020?
    1. aktualny stan zmiany przepisów o podatku u źródła,
    2. zasady wypłat należności objętych podatkiem u źródła z uwzględnieniem „należytej staranności”.
  3. Skutki w podatku dochodowym stosowania rozwiązań pomocowych z Tarcz Antykryzysowych.
    1. Skutki w CIT zwolnienia z ZUS,
    2. skutki w CIT dofinansowania do wynagrodzeń.
    3. Skutki w CIT subwencji z Tarczy PFR.
  4. Rozliczanie kosztów przy zakupie i eksploatacji samochodów osobowych (zakup, najem, leasing) z uwzględnieniem urzędowych objaśnień MF z dnia 9 kwietnia 2020 r.
    1. Wyjaśnienie stosowanych limitów kosztowych.
    2. Czy będą kolejne zmiany w limitowaniu kosztów dotyczących samochodów osobowych?
  5. Nowe terminy w zakresie sprawozdań finansowych
    1. nowy terminy sporządzenia, zatwierdzenia sprawozdań,
    2. nowe terminy przekazania sprawozdań do KRS albo KAS,
  6. Odroczenie innych terminów podatkowych
    1. zawiadomienie o płatności na rachunek bankowy
    2. informacje o cenach transferowych,
    3. podatek „budynkowy”,
    4. wydanie interpretacji indywidualnej,
    5. schematy podatkowe,
    6. informacje IFT,
    7. zawieszenie terminów w postępowaniach i kontrolach
  7. Wsteczne rozliczenie straty podatkowej w CIT
    1. kto i za jaki okres ma prawo do preferencyjnego rozliczenia straty
    2. jaki jest limit i tryb preferencyjnego rozliczenia
  8. Zmiany w zakresie „ulgi na złe długi” w CIT
    1. ograniczenie obowiązku „korekty kosztów” w związku z nieuregulowanymi zobowiązaniami,
    2. prawa wierzyciela w uldze na złe długi
  9. Nowe zasady odliczania darowizn w CIT
    1. jakie darowizny podlegają preferencyjnemu odliczeniu
    2. kto i za jaki okres ma prawo do preferencyjnego odliczenia darowizn
  10. Inne preferencje podatkowe z Tarczy antykryzysowej w CIT
    1. prawo do rezygnacji z uproszczonych zaliczek w CIT i PIT,
    2. ulga B+R i ulga IP-BOX w CIT i PIT,
    3. jednorazowe odpisy amortyzacyjne w CIT i PIT,
    4. nowe zwolnienia i zwiększone limity dotychczasowych zwolnień w PIT

 

Wydatkowanie oraz opodatkowanie środków otrzymanych w ramach instrumentów antykryzysowych – najważniejsze informacje i zasady

 

  1. Przypomnienie zasad przyznawania dofinansowań w kontekście kontroli ich wydatkowania – Tarcza 1.0., 2.0. oraz 3.0.
    1. Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników z FGŚP
      • warunki formalne uzyskania dofinansowania
      • okres obowiązywania porozumienia
      • wysokość dofinansowania
      • rygor zwrotu dofinansowania
    2. świadczenie postojowe
      • warunki formalne uzyskania świadczenia (jak rozumieć brak poprawy sytuacji materialnej)
      • łączenie świadczenia postojowego z innymi świadczeniami (np. zasiłkiem opiekuńczym)
    3. dofinansowanie kosztów wynagrodzeń pracowników z FP
      • termin złożenia wniosku
      • warunki formalne uzyskania dofinansowania
      • rygor zwrotu
    4. dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
      • termin złożenia wniosku
      • warunki formalne uzyskania dofinansowania
    5. mikropożyczka
      • warunki formalne uzyskania
    6. subwencja z PFR
      • warunki formalne
      • kalkulacja poziomu zatrudnienia
      • kalkulacja wysokości subwencji
  2. Generalne zasady wydatkowania środków
  3. Ogólna specyfika kosztów oraz przykładowe koszty uzyskania przychodu
  4. Dokumentowanie wydatkowania środków
  5. Czy zwolnienie z ZUS zwiększa wysokość podatku?
  6. Czy pożyczka otrzymana od starosty w ramach Tarczy Antykryzysowej zwiększa wartość przychodu i na co można ją wydać?
  7. Jakie skutki podatkowe ma otrzymane świadczenie postojowe?
  8. Dofinansowanie z FGŚP (oraz odpowiednio z FP) – na co możne je wydać i jakie ma skutki podatkowe?
  9. Opodatkowanie i wydatkowanie środków otrzymanych jako subwencja PFR
  10. Ważne terminy i rozliczenia

Wykłady poprowadzą:

Witold Modzelewski - Profesor Uniwersytetu Warszawskiego (od 27 lat), prezes Instytutu Studiów Podatkowych (od 23 lat), Szef Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego (od 17 lat) oraz kierownik magisterskich studiów „Prawo Finansowe i Skarbowość”. Najbardziej znany w kraju wykładowca problematyki podatkowej oraz doradca podatkowy (00001). Od 37 lat reprezentuje podatników w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Autor ponad 1200 publikacji na tematy podatkowe i prawnopodatkowe. Szef Kapituły Medalu VIRTUS EST PERFEKTA RATIO im. F. Druckiego Lubeckiego, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2011). Kierował pracami nad projektami nowej ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o jednolitym podatku dochodowym (2011 rok). Co najważniejsze: autor prognoz, które się z reguły sprawdzają. Specjalizujący się w obszarze trudnych sporów podatkowych.
W każdy poniedziałek wychodzi „Komentarz nieuczesany” jego autorstwa – www.isp-modzelewski.pl – Serwis Doradztwa Podatkowego.

 

Anna Stokłosa LL.M. – radca prawny. Specjalista prawa pracy i prawa informacji, w szczególności ochrony danych osobowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz The Catholic University of America (Waszyngton, USA). Obecnie doktorantka w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ. Doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia oraz ochrony danych osobowych w zakresie  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Szkoliła takie jednostki jak Urząd Miasta Stołecznego Warszawy wraz ze wszystkimi Urzędami Dzielnic, Radnych m. st. Warszawy, Dzielnicowe Biura Finansów Oświaty m. st. Warszawy, Teatr Powszechny, Teatr Studio czy Muzeum Karykatury oraz przeprowadziła ponad 70 szkoleń zamkniętych i otwartych z tematyki RODO dedykowanych przedsiębiorcom. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych ze stosowaniem prawa, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach kontrolnych i sądowych.

 

Jacek Pyssa - Dyrektor Departamentu Prawnego, Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich, Radca Prawny nr wpisu Łd-S-157.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2003 r.), uczestnik American School of Law Uniwersity of Florida (2003), studiował nauki ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lipca 2002 r. pracownik i  współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych. Od 2008 roku radca prawny. Jest wykładowcą Instytutu Studiów Podatkowych oraz doktorantem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (prowadzi zajęcia akademickie na temat prawa finansowego). Prowadził wykłady współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do obowiązków Jacka Pyssy należy świadczenie pomocy prawnej i podatkowej, m.in. sporządzanie projektów opinii w sprawach prawnych i podatkowych, przeprowadzanie audytów prawnych i podatkowych oraz zastępstwo procesowe w postępowaniach podatkowych i prawnych przed organami administracji i sądami. Jacek Pyssa jest również wykładowcą w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, kontroli skarbowej, prawa karnego skarbowego oraz Ordynacji podatkowej.

 

Mariusz Unisk – Prawnik, Doradca Podatkowy nr wpisu 09921, Dyrektor ds. doradztwa podatkowego.  W ramach struktury organizacyjnej Instytutu Studiów Podatkowych do jego obowiązków należy przede wszystkim kierowanie i koordynowanie pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do realizacji kompleksowych zleceń, uwzględniających skutki we wszystkich podatkach.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1996 – 2001) oraz Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim. W 2000 r. pracował jako asystent w Ministerstwie Finansów RP, Departament Podatków Lokalnych i Katastru.

Miejsce:

Sopot, Hotel Villa Baltica, ul. Emilii Plater 1, położony tuż przy plaży oraz przystani rybackiej w Sopocie, w uroczej, cichej, zabytkowej dzielnicy miasta. Dwukrotnie hotel zdobył pierwsze miejsce w konkursie Best Hotel Award w swojej kategorii!

 

 

 

Termin:

 

21 lipca 2020 r. – prof. dr hab. Witold Modzelewski – VAT I,

24 lipca 2020 r. – Anna Stokłosa – Środki antykryzysowe

28 lipca 2020 r. – Jacek Pyssa – CIT

31 lipca 2020 r. – Mariusz Unisk – VAT II,

Cena:

Cena za uczestnictwo wynosi 1290 zł wraz z materiałami.

Dla drugiej i kolejnych osób z firmy cena wynosi 1090 zł wraz z materiałami.

Istnieje możliwość uczestnictwa w wybranych tematach szkolenia w cenie 399 zł dzień szkolenia (kolejna osoba z firmy w cenie 349 zł).

 

Po szczegółowe informacje zadzwoń do osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za to szkolenie: 500 196 451

Uwaga! Możliwość dofinansowania

Szanowni Państwo,

 

Instytut Studiów Podatkowych należy do Bazy Usług Rozwojowych prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dzięki temu obecnie w naszej ofercie jest wiele profesjonalnych szkoleń, na które możecie Państwo otrzymać dofinansowanie z Funduszy Europejskich aż do 80% wartości szkolenia.

Dofinansowanie przeznaczone jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Niestety z dofinansowania nie mogą skorzystać podmioty z województwa mazowieckiego i pomorskiego.

 

W załączeniu wykaz szkoleń na które możecie Państwo uzyskać dofinansowanie.

 


Oto 6 kroków na ścieżce do dofinansowania:

  1. Znajdź odpowiednie do swoich potrzeb szkolenie w Bazie Usług Rozwojowych - link
  2. Skontaktuj się z Operatorem odpowiednim dla Twojej lokalizacji - link
  3. Wypełnij formularz zgłoszeniowy na stronie operatora
  4. Podpisz umowę z operatorem
  5. Zarejestruj się i skorzystaj ze szkolenia poprzez Bazę Usług Rozwojowych
  6. Otrzymaj refundację poniesionych kosztów szkolenia.

Z pozdrowieniami

Dział Szkoleń

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o.

szkolenia@isp-modzelewski.pl

22 517 30 90

Kontakt:

Adres: ul. Kaleńska 8 04-367 Warszawa

Email: szkolenia@isp-modzelewski.pl
Telefon: 225173090

Zapisz się

Pobierz formularz zgłoszenia

Działy szkoleń

Dział Szkoleń w Warszawie

więcej

Dział Szkoleń w Wielkopolsce

więcej

Dział Szkoleń w Małopolsce

więcej

Dział Szkoleń na Śląsku

więcej