Warszawa, 10, 12, 17, 19, 24, 26, 31 maja i 2, 14, 16, 21 czerwca 2023 r.
W 2023 roku do Kodeksu pracy zostaje wprowadzone badanie stanu trzeźwości oraz praca zdalna. Kolejne zmiany w prawie pracy są wymagane wdrożeniem dyrektywy 2019/1152 w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej oraz Dyrektywa 2019/1158 w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów. Implementacja prawa europejskiego oznacza zmiany w umowach o pracę oraz w uprawnieniach związanych z rodzicielstwem. Nowe przepisy wymagają od każdego pracodawcy opracowania od kilku do kilkudziesięciu nowych dokumentów kadrowych. Kolejne zmiany zostały wprowadzone w systemie płacowym i ZUS, które wynikają ze zmian dla zakładów pracy jako płatników podatku dochodowego od osób fizycznych.
W czasie Kursu zostaną zaprezentowane narzędzia, które wspomagają pracę zdalną, komunikację i wymianę dokumentów w formie elektronicznej czy wspieranie procesów kadrowych na odległość.
Rozwiązanie to sprawdzi się w sytuacji, gdy pracownicy są zlokalizowani w różnych miejscach i konieczna staje się sprawna obsługa wielu dokumentów w formie elektronicznej.
W formie zdalnej będzie można obsługiwać nie tylko korespondencję między pracownikami oraz klientami, ale także zarządzać fakturami, zamówieniami, umowami czy delegacjami. Szczególnie użyteczną funkcjonalnością jest zarządzanie bieżącymi sprawami w firmie, przypisywanie poszczególnych pracowników do konkretnych projektów czy monitorowanie ich statusu.
Dodatkowo dla pracowników biur rachunkowych i ich klientów zaprezentujemy Biuro Kadrowo Płacowe online. Jest to rodzaj platformy online, dzięki której biuro rachunkowo-kadrowe wymienia dokumenty (w formie elektronicznej) ze swoimi klientami. Dzięki tej technologii klienci tych biur, którzy outsourcują usługi kadrowe zyskają uporządkowane procesy, nie będą musieli każdorazowo drukować, podpisywać i dostarczać do swojego biura rachunkowo-kadrowego dokumentów w formie papierowej. Wygodną funkcjonalnością dla biura rachunkowo-kadrowego jest automatyczne wysyłanie powiadomień lub przypomnień o konieczności dosłania jakiegoś dokumentu bądź zbliżającym się ważnym terminie.
Uczestnicy będą aktywnie pracować na komercyjnych wersjach 5 najpopularniejszych programów na rynku.
Korzyści udziału w szkoleniu:
CEL szkolenia:
Celem szkolenia jest:
UCZESTNICY SZKOLENIA: osoby zajmujące się kadrami, dyrektorzy, kierownicy, zastępcy i specjaliści działów kadr i płac, osoby zajmujące się zawodowo zatrudnianiem pracowników, osoby prowadzące biura księgowe, rachunkowe, prawne, osoby chcące usystematyzować wiedzę z zakresu kadr.
Kadry, płace i ubezpieczenia w 2023 r. (cześć aktualizacyjna) praktyczny przegląd zmian w zatrudnieniu w 2023 roku (szkolenia praktyczne w pracowni komputerowej E-pracownik)
MODUŁ KADROWY
MODUŁ UBEZPIECZENIOWY
III. MODUŁ PŁACOWY
Zmiany w 2023 r.: zaliczka PIT z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenia i umowy o dzieło, a nowy PIT-2 od 01.01.2023 r. i PIT- 11 za 2022 r. warsztat wyliczeniowy na listach płac i wzorach dokumentów – (szkolenia praktyczne w pracowni komputerowej – Optima Kadry i Płace)
PIT-2 I ZALICZKA PDOF w 2023 r.
PIT -11
WARSZTAT LP
I. Dyrektywa 2019/1152 w sprawie przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy w Unii Europejskiej
II. Dyrektywa 2019/1158 w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów
Rozwiązania nowych technologii wspomagające pracę zdalną w firmie i biurze rachunkowo – kadrowym (szkolenia praktyczne w pracowni komputerowej E-Biuro)
Wykłady poprowadzą:
Witold Modzelewski – Profesor Uniwersytetu Warszawskiego (od 27 lat), prezes Instytutu Studiów Podatkowych (od 23 lat), Szef Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego (od 17 lat) oraz kierownik magisterskich studiów „Prawo Finansowe i Skarbowość”. Najbardziej znany w kraju wykładowca problematyki podatkowej oraz doradca podatkowy (00001). Od 37 lat reprezentuje podatników w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Autor ponad 1200 publikacji na tematy podatkowe i prawnopodatkowe. Szef Kapituły Medalu VIRTUS EST PERFEKTA RATIO im. F. Druckiego Lubeckiego, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2011). Kierował pracami nad projektami nowej ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o jednolitym podatku dochodowym (2011 rok). Co najważniejsze: autor prognoz, które się z reguły sprawdzają. Specjalizujący się w obszarze trudnych sporów podatkowych.
W każdy poniedziałek wychodzi „Komentarz nieuczesany” jego autorstwa – www.isp-modzelewski.pl – Serwis Doradztwa Podatkowego.
Anna Stokłosa LL.M. –radca prawny. Dyrektor ds. doradztwa prawa pracy w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych. Specjalista prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i ochrony danych osobowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych ze stosowaniem prawa pracy, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców. Doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia.
Jacek Pyssa – Dyrektor Departamentu Prawnego, Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich, Radca Prawny nr wpisu Łd-S-157.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2003 r.), uczestnik American School of Law Uniwersity of Florida (2003), studiował nauki ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lipca 2002 r. pracownik i współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych. Od 2008 roku radca prawny. Jest wykładowcą Instytutu Studiów Podatkowych oraz doktorantem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (prowadzi zajęcia akademickie na temat prawa finansowego). Prowadził wykłady współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do obowiązków Jacka Pyssy należy świadczenie pomocy prawnej i podatkowej, m.in. sporządzanie projektów opinii w sprawach prawnych i podatkowych, przeprowadzanie audytów prawnych i podatkowych oraz zastępstwo procesowe w postępowaniach podatkowych i prawnych przed organami administracji i sądami. Jacek Pyssa jest również wykładowcą w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, kontroli skarbowej, prawa karnego skarbowego oraz Ordynacji podatkowej.
Warszawa, Pałac Konstancji – siedziba Instytutu Studiów Podatkowych, ul. Kaleńska 8
Termin:
10, 12, 17, 19, 24, 26, 31 maja i 2, 14, 16, 21 czerwca 2023 r.
Cena:
Cena za uczestnictwo wraz z materiałami wynosi 5999 zł (cena rabatowa dla stałych Uczestników naszych konferencji – 4999 zł).
Rabaty i zniżki nie łączą się z innymi rabatami, zniżkami i promocjami.
Po szczegółowe informacje zadzwoń do osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za to szkolenie: 601 365 765
Kontakt:
Zapisz się
Pobierz formularz zgłoszenia
Działy szkoleń