Kurs Głównego Księgowego z rozbudowanymi zajęciami komputerowymi

Warszawa, 31 marca – 23 czerwca 2020 r. – 12 dni kursu

NASZE SZKOLENIA SĄ BEZ VAT!

114 godz. – 12 dni po 9,5 godzin lekcyjnych tj. 7 zegarowych,
wybrane wtorki w godz. 9-16.

 

Jedyny taki kurs – minimum teorii a praktyka, ćwiczenia i przykłady prezentowane są w programie księgowym ewidencjonując przykłady dokumentów.

 

Maksimum praktyki – praca przy komputerze w programie finansowo księgowym to aż 50 godzin – definicje i teoria rachunkowości prezentowana są na przykładach i faktycznych dokumentach ewidencjonowanych bezpośrednio w programie księgowym.

 

Maksimum praktyki – minimum teorii.

 

     Kurs kompleksowo przygotuje Słuchacza do wykonywania zawodu Głównego Księgowego (kod zawodu 121101), który został ujęty w klasyfikacji zawodów i specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2014 r., poz. 1145). Po ukończeniu kursu Uczestnicy otrzymują certyfikat na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej.

 

Program i terminy kursu.

 

  1. Normy prawne prowadzenia ksiąg rachunkowych – ustawa o rachunkowości, KSR, MSR, MSSF
    1 dzień - 31 marca 2020 r.
    1. Akty prawne regulujące prowadzenia ksiąg rachunkowych
    2. Funkcje rachunkowości
    3. Zadania i odpowiedzialność głównego księgowego
    4. Okres przechowywania ksiąg i archiwizacja danych
    5. Dokumenty księgowe
    6. Nadrzędne zasady rachunkowości
    7. Polityka rachunkowości
    8. Ewidencja księgowa
    9. Zakres stosowanych uproszczeń w ewidencji księgowej i prezentacji w sprawozdaniu finansowym dla jednostek mikro, małych oraz niepodlegających badaniu
    10. Aktywa i pasywa jednostki – ogólne zasady ewidencji księgowej, wyceny i prezentacji w sprawozdaniu finansowym
    11. Przychody i koszty w procesach księgowych – zasady ewidencji i prezentacja w sprawozdaniu
  2. Prawo podatkowe dla głównego księgowego – część szczegółowa
    4 dni - 7, 14, 21, 28 kwietnia 2020 r.
    1. Organizacja, zadania i kompetencje Administracji Podatkowej
    2. Zasady opodatkowania PIT – część zaawansowana i szczegółowa
    3. Zasady opodatkowania CIT – część zaawansowana i szczegółowa – np. techniki optymalizacji podatkowej, grupy kapitałowe, specjalne strefy ekonomiczne – przykłady
    4. Transakcje między podmiotami powiązanymi
    5. VAT – rejestracja, faktury, obowiązek podatkowy, prawo do odliczenia, rejestry, deklaracje, WNT, WDT, import, export, import usług, faktury walutowe, sprzedaż zwolniona i opodatkowana – przykłady
    6. Zasady składania korekt deklaracji i zeznań podatkowych
    7. Kasa fiskalna w działalności gospodarczej
    8. Samochód osobowy i ciężarowy w rozliczeniach podatkowych przedsiębiorstwa
    9. Ordynacja podatkowa – prawa i obowiązki podatnika
    10. Kontrola podatkowa i skarbowa, postępowanie podatkowe – jak zachować się podczas kontroli
    11. Odpowiedzialność karna
    12. Podatek od czynności cywilno-prawnych - PCC
    13. Podatki lokalne w działalności gospodarczej – podatek od nieruchomości, od środków transportu, rolny, leśny i inne
    14. Podatek u źródła
    15. Tworzenie rejestrów i deklaracji podatkowych w systemie JPK oraz e-deklaracje
  3. Prawo pracy, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, opodatkowanie płac
    2 dni – 5 i 12 maja 2020 r.
    1. Zasady nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy
    2. Umowy cywilno-prawne
    3. Akta osobowe
    4. Zasady zgłoszeń do ubezpieczeń
    5. Zasady odprowadzania składek ZUS z tytułu umów o pracę i umów cywilno-prawnych
    6. Czas pracy i składniki wynagrodzenie
    7. Ogólne zasady naliczania świadczeń z tytułu choroby
    8. Zasady naliczania płac
    9. Ewidencja księgowa płac
    10. Kartoteki wynagrodzeń oraz informacje składne do urzędu skarbowego oraz ZUS
    11. Podróże służbowe pracowników
  4. Ewidencja księgowa poszczególnych składników
    5 dni – 19 i 26 maja oraz 2, 16 i 23 czerwca 2020 r.
    1. Środki trwałe i wartości nie materialne i prawne
      • zasady ustalania wartości początkowej,
      • zasady amortyzacji dla celów podatkowych i rachunkowych
      • remont i modernizacja środków trwałych
      • zasady amortyzacji dla celów rachunkowych i podatkowych
      • sprzedaż i likwidacja
      • przeszacowanie wartości środków trwałych
      • przykład ustalenia wartości początkowej, ewidencji księgowej oraz prezentacja w sprawozdaniu
    2. Środki trwałe w budowie
      • pojęcie
      • zasady wyceny
      • przyjęcie środka trwałego do użytkowania
    3. Leasing w ewidencji księgowej
      • regulacje w prawie cywilnym – leasing operacyjny, finansowy, zwrotny
      • prawo podatkowe w zakresie leasingu
      • ewidencja księgowa i prezentacja w sprawozdaniu finansowym
      • przykład ewidencji księgowej leasingu operacyjnego i finansowego
    4. Inwestycje – długo i krótko terminowe
      • zasady wyceny,
      • wpływ na wynik finansowy,
      • wartość godziwa a wartość historyczna inwestycji
      • ewidencja księgowa i prezentacja w bilansie inwestycji
    5. Obrót towarami, materiałami oraz sprzedaż produktów
      • zasady wyceny – cena zakupu a cena nabycia, wartość wytworzenia, stałe ceny ewidencyjne
      • wycena rozchodu zapasów
      • zasady wyceny w przykładach
    6. Rozrachunki w tym wyrażone w walucie obcej
      • rozrachunki długo i krótkoterminowe – zasady ewidencji i prezentacji w sprawozdaniu finansowym
      • zasady wyceny dla celów bilansowych poszczególnych grup rozrachunków
      • kurs przyjęty do wyceny rozrachunków w przypadku rozrachunków wyrażonych w walucie obcej
      • różnice kursowe dodatnie i ujemne w prawie bilansowym i podatkowym
      • wycena rozrachunków wyrażonych w walucie obcej w prezentacji bilansu
      • przykład wyceny, ewidencji oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym obrotu krajowego wyrażonego w walucie, WNT, WDT, importu oraz exportu – praca na dokumentach
    7. Trwała utrata aktywów
      • moment ujęcia w księgach utraty wartości poszczególnych składaków aktywów
      • wpływ na wycenę bilansową
      • wpływ utraty wartości na wynik finansowy oraz podstawę opodatkowania
      • case study ustalenia i wyceny utraty wartości aktywów
    8. Odpisy aktualizujące należności
      • moment ujęcia w księgach odpisu
      • wpływ na wycenę bilansową
      • zasady ujęcia w wyniku finansowym i podstawie opodatkowania
      • proces ustalenia i ewidencja księgowa odpisu aktualizującego należności na przykładzie
    9. Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe
      • istota RMK
      • istota rozliczeń międzyokresowych przychodów
      • czynne i bierne rozliczenia międzyokresowe
      • zasady i metody tworzenia rezerw
      • przykład ewidencji księgowej
      • ustalenia rezerwy oraz rozliczeń międzyokresowych na przykładach
    10. Wybór rachunku zysków i strat
      • zasady jakimi należy kierować się przy wyborze rachunku zysków i strat
      • zasady sporządzania rachunku zysków i strat w wersji porównawczej
      • zasady sporządzania rachunku zysków i strat w wersji kalkulacyjnej
      • ewidencja kosztów w zakresie układu rodzajowego, kalkulacyjnego oraz pełna ewidencja kosztów
      • zmiana stanu produktów
    11. Zasady ewidencji działalności handlowej
    12. Zasady ewidencji działalności usługowej i produkcyjnej
    13. Rachunek kosztów i kalkulacja cen
    14. Odroczony podatek dochodowy
      • istota kalkulacji odroczonego CIT
      • różnice stałe i przejściowe
      • kalkulacja, ewidencja i prezentacja w bilansie – przykład
    15. Inwentaryzacja
      • metody inwentaryzacji
      • terminy inwentaryzacji
      • zasady rzetelnie prowadzonej inwentaryzacji
      • ewidencja księgowa
    16. Sprawozdanie finansowe
      • Bilans
      • Rachunek zysków i strat metodą porównawczą i kalkulacyjną
      • Rachunek przepływów pieniężnych
      • Informacja dodatkowa
      • uproszczenia w sprawozdawczości
      • zdarzenia po dniu bilansowym
      • analiza i weryfikacja kont
      • sporządzanie sprawozdania finansowego
    17. Podstawy analizy finansowej przedsiębiorstwa
      • analiza pionowa i pozioma bilansu i rachunku zysków i strat
      • analiza wskaźnikowa
      • interpretacja wyników analizy

Wykłady prowadzą:

Witold Modzelewski - Profesor Uniwersytetu Warszawskiego (od 27 lat), prezes Instytutu Studiów Podatkowych (od 23 lat), Szef Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego (od 17 lat) oraz kierownik magisterskich studiów „Prawo Finansowe i Skarbowość”. Najbardziej znany w kraju wykładowca problematyki podatkowej oraz doradca podatkowy (00001). Od 37 lat reprezentuje podatników w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Autor ponad 1200 publikacji na tematy podatkowe i prawnopodatkowe. Szef Kapituły Medalu VIRTUS EST PERFEKTA RATIO im. F. Druckiego Lubeckiego, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2011). Kierował pracami nad projektami nowej ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o jednolitym podatku dochodowym (2011 rok). Co najważniejsze: autor prognoz, które się z reguły sprawdzają. Specjalizujący się w obszarze trudnych sporów podatkowych.
W każdy poniedziałek wychodzi „Komentarz nieuczesany” jego autorstwa – www.isp-modzelewski.pl – Serwis Doradztwa Podatkowego.

 

Jacek Pyssa – radca prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego oraz Podatku Dochodowego od Osób Prawnych. Jest autorem i współautorem książek i publikacji w zakresie prawa podatkowego, w tym zwłaszcza podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, kodeksu karnego skarbowego oraz kontroli skarbowej. Jako współpracownik naukowy prowadzi zajęcia na Katedrze Prawa Finansowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej karierze przeprowadził ponad 800 szkoleń z zakresu prawa podatkowego. Kształci przyszłych doradców podatkowych z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowego prawa podatkowego oraz Kodeksu karnego skarbowego.

 

Mariusz Unisk – Prawnik, doradca podatkowy nr wpisu 09921, Dyrektor Generalny ds. Doradztwa Podatkowego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego UW. Specjalizacja – podatek od towarów i usług, podatki dochodowe, PCC, podatki i opłaty lokalne.
Kieruje i koordynuje pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do kompleksowej optymalizacji podatkowej. Jest autorem i współautorem wielu publikacji książkowych na tematy podatkowe, w szczególności „Komentarza do podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości” oraz „Komentarza do ustawy o podatku od towarów i usług” jest także autorem wielu specjalistycznych artykułów na tematy podatkowe. Uznany wykładowca tematyki podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług, Ordynacji podatkowej i podatków i opłat lokalnych. Stały wykładowca Studium dla Doradców Podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków lokalnych. W swojej karierze przeprowadził ponad 500 szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

 

dr Mariusz Sokołek – praktyk i teoretyk rachunkowości, Kierownik i Adiunkt Katedry Rachunkowości, doktor nauk ekonomicznych, autor wielu artykułów i publikacji naukowych z rachunkowości i podatków, certyfikowany księgowy – Certyfikat Ministra Finansów, właściciel Kancelarii Księgowej, główny księgowy. Stały współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych w zakresie prowadzonych szkoleń i kursów. Dzięki wykształceniu i pracy naukowej na Uczelniach i jednoczesnej pracy zawodowej jako księgowy potrafi połączyć i w odpowiedni sposób przekazać wiedzę, a przede wszystkim nauczyć rachunkowości. Jego zajęcia mają scricte nastawienie praktyczne, ale przy gruntownej wiedzy teoretycznej. Kształci w Instytucie przyszłych doradców podatkowych oraz prowadzi szkolenia z zakresu przygotowania sprawozdań finansowych.

 


 

Witold Modzelewski - Profesor Uniwersytetu Warszawskiego (od 27 lat), prezes Instytutu Studiów Podatkowych (od 23 lat), Szef Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego (od 17 lat) oraz kierownik magisterskich studiów „Prawo Finansowe i Skarbowość”. Najbardziej znany w kraju wykładowca problematyki podatkowej oraz doradca podatkowy (00001). Od 37 lat reprezentuje podatników w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Autor ponad 1200 publikacji na tematy podatkowe i prawnopodatkowe. Szef Kapituły Medalu VIRTUS EST PERFEKTA RATIO im. F. Druckiego Lubeckiego, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2011). Kierował pracami nad projektami nowej ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o jednolitym podatku dochodowym (2011 rok). Co najważniejsze: autor prognoz, które się z reguły sprawdzają. Specjalizujący się w obszarze trudnych sporów podatkowych.
W każdy poniedziałek wychodzi „Komentarz nieuczesany” jego autorstwa – www.isp-modzelewski.pl – Serwis Doradztwa Podatkowego.

 

Jacek Pyssa – radca prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego oraz Podatku Dochodowego od Osób Prawnych. Jest autorem i współautorem książek i publikacji w zakresie prawa podatkowego, w tym zwłaszcza podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, kodeksu karnego skarbowego oraz kontroli skarbowej. Jako współpracownik naukowy prowadzi zajęcia na Katedrze Prawa Finansowego na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej karierze przeprowadził ponad 800 szkoleń z zakresu prawa podatkowego. Kształci przyszłych doradców podatkowych z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, międzynarodowego prawa podatkowego oraz Kodeksu karnego skarbowego.

 

Mariusz Unisk – Prawnik, doradca podatkowy nr wpisu 09921, Dyrektor Generalny ds. Doradztwa Podatkowego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego UW. Specjalizacja – podatek od towarów i usług, podatki dochodowe, PCC, podatki i opłaty lokalne.
Kieruje i koordynuje pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do kompleksowej optymalizacji podatkowej. Jest autorem i współautorem wielu publikacji książkowych na tematy podatkowe, w szczególności „Komentarza do podatku rolnego, leśnego oraz od nieruchomości” oraz „Komentarza do ustawy o podatku od towarów i usług” jest także autorem wielu specjalistycznych artykułów na tematy podatkowe. Uznany wykładowca tematyki podatkowej w zakresie podatku od towarów i usług, Ordynacji podatkowej i podatków i opłat lokalnych. Stały wykładowca Studium dla Doradców Podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków lokalnych. W swojej karierze przeprowadził ponad 500 szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

 

dr Mariusz Sokołek – praktyk i teoretyk rachunkowości, Kierownik i Adiunkt Katedry Rachunkowości, doktor nauk ekonomicznych, autor wielu artykułów i publikacji naukowych z rachunkowości i podatków, certyfikowany księgowy – Certyfikat Ministra Finansów, właściciel Kancelarii Księgowej, główny księgowy. Stały współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych w zakresie prowadzonych szkoleń i kursów. Dzięki wykształceniu i pracy naukowej na Uczelniach i jednoczesnej pracy zawodowej jako księgowy potrafi połączyć i w odpowiedni sposób przekazać wiedzę, a przede wszystkim nauczyć rachunkowości. Jego zajęcia mają scricte nastawienie praktyczne, ale przy gruntownej wiedzy teoretycznej. Kształci w Instytucie przyszłych doradców podatkowych oraz prowadzi szkolenia z zakresu przygotowania sprawozdań finansowych.

 


 

TERMIN, MIEJSCE:

31 marca - 23 czerwca 2020  r. w godz. 9.00-16.00, Warszawa, Pałac Konstancji – siedziba Instytutu Studiów Podatkowych, ul. Kaleńska 8

CENA:

Cena za uczestnictwo wynosi 2490 zł wraz z materiałami.
Dla drugiej i kolejnych osób z firmy cena wynosi 2290 zł wraz z materiałami.

 

Dla osób indywidualnych istnieje możliwość płatności w dwóch ratach.

 

Uwaga! Możliwość dofinansowania

Szanowni Państwo,

 

Instytut Studiów Podatkowych należy do Bazy Usług Rozwojowych prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dzięki temu obecnie w naszej ofercie jest wiele profesjonalnych szkoleń, na które możecie Państwo otrzymać dofinansowanie z Funduszy Europejskich aż do 80% wartości szkolenia.

Dofinansowanie przeznaczone jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Niestety z dofinansowania nie mogą skorzystać podmioty z województwa mazowieckiego i pomorskiego.

 

 


Oto 6 kroków na ścieżce do dofinansowania:

  1. Znajdź odpowiednie do swoich potrzeb szkolenie w Bazie Usług Rozwojowych - link
  2. Skontaktuj się z Operatorem odpowiednim dla Twojej lokalizacji - link
  3. Wypełnij formularz zgłoszeniowy na stronie operatora
  4. Podpisz umowę z operatorem
  5. Zarejestruj się i skorzystaj ze szkolenia poprzez Bazę Usług Rozwojowych
  6. Otrzymaj refundację poniesionych kosztów szkolenia.

Z pozdrowieniami

Dział Szkoleń

Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o.

szkolenia@isp-modzelewski.pl

22 517 30 90

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Kontakt:

Adres: ul. Kaleńska 8 04-367 Warszawa

Email: szkolenia@isp-modzelewski.pl
Telefon: 225173090

Zapisz się

Pobierz formularz zgłoszenia

Działy szkoleń

Dział Szkoleń w Warszawie

więcej

Dział Szkoleń w Wielkopolsce

więcej

Dział Szkoleń w Małopolsce

więcej

Dział Szkoleń na Śląsku

więcej