Chcesz skorzystać z pomocy doradcy podatkowego, z doświadczeniem we wdrażaniu KSeF w wielu podmiotach? Zapytaj o dedykowaną dla Ciebie, konkurencyjną ofertę.
• procedura zarządzania autoryzacją („logowaniem” do KSeF) oraz uprawnieniami przyznawanymi pracownikom, podmiotom zewnętrznym (np. Biuro Rachunkowe), kontrahentom (samofakturowanie) (KSeF daje możliwość różnych modeli dostępowych w oparciu o różne sposoby autoryzacji - zindywidualizowane jak anonimowe, jak też różne poziomy uprawnień). W pierwszej kolejności należy dokonać analizy powyższego zagadnienia i podjąć czynności zarządcze i organizacyjne w zakresie wyboru modelu dostępowego do KSeF oraz organizacji procesów fakturowania i pobierania faktur.
• przygotowanie techniczne, wybór i aktualizacja oprogramowania, przygotowanie infrastruktury (integracja oprogramowania FK i fakturowego z KSeF);
• „mapowanie” faktur KSeF – część obligatoryjna, część fakultatywna; wybór elementów fakultatywnych z których korzystał będzie podatnik(np. podmiot3), weryfikacja poprawności baz danych;
• analiza umów zawartych z klientami/terminy płatności, konieczne zmiany umów, zamówień, regulaminów, zasady związane z uznawaniem faktur za dokument handlowy,
• modyfikacja instrukcji fakturowych oraz procedury należytej staranności w VAT w związku z całkowitą zmianą zasad fakturowania,
• przygotowanie pracowników/szkolenie,
• obsługa procesu odbioru faktur w KSeF, procedura weryfikacji pobranych faktur, rewolucja w organizacji procesu obsługi zakupów – „odwrócenie” obiegu dokumentów (faktura z KSeF jako pierwszy dokument procesu), korelacja z EOD,
• procedury na wypadek awarii, obsługa trybów OFFLINE, OFFLINE24 – podjęcie decyzji organizacyjnych i przygotowania technicznego (certyfikat KSeF),
• w Biurze Rachunkowym - informacja dla klienta, analiza funkcjonalności oprogramowania KSeF u klienta, ustawieienie zasad uwierzytelnienia,
• w Biurze Rachunkowym – przyjęcie uprawnień KSeF od klienta (wystawianie faktur i dostęp do faktur wystawionych/otrzymanych albo tylko dostęp do faktur wystawionych / otrzymanych przez klienta,
• w Biurze Rachunkowym - dostosowanie zapisów umów z klientem w zależności od przyjętych rozwiązań.
Wiceprezes Zarządu / Dyrektor Generalny ds. Doradztwa Podatkowego
Skontaktujemy się z Tobą w najbliższym dniu roboczym aby porozmawiać o Twoich potrzebach i dopasować do nich naszą ofertę.
Jest to elektroniczny tygodnik podatkowy, udostępniany Subskrybentom w każdy poniedziałek w formie newslettera.