W momencie podważania przez Organy podatkowa dochowania należytej staranności kupieckiej Organy b. często odwołują się do zakresu zaplecza działalności gospodarczej dostawcy. W tym przypadku takie odwołanie ma szczególne znaczenie w przypadku branż specjalistycznych np. branży paliwowej, a więc ściśle regulowanej oraz wysoko specjalistycznej działalności. Jednakże działalność taka może być prowadzona w różny sposób. Może być to działalność o charakterze pośrednika, która w praktyce nie wymaga posiadania złożonego zaplecza. Co więcej w przypadku posiadania koncesji na tzw. czysty obrót koncesjonariusz nie może posiadać b. złożonego zaplecza niż to, które wynika z treści koncesji. Powyższe zostało potwierdzone w wyroku WSA w Warszawie z dnia 14 maja 2018 r. (sygn. III SA/Wa 2198/17): ?Co istotne, z treści decyzji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki z […] sierpnia 2011r. udzielającej spółce P. koncesji na obrót paliwami ciekłymi wynika, że przedmiot działalności objętej tą koncesją stanowi działalność gospodarcza w zakresie obrotu paliwami ciekłymi bez wykorzystania infrastruktury technicznej. Z kolei w części określającej szczególne warunki wykonywania działalności objętej koncesją wskazano m.in., że w przypadku powierzenia, na podstawie zawieranych umów, transportu paliw ciekłych będących przedmiotem obrotu, innym podmiotom, wykorzystującym do tego celu odpowiednią infrastrukturę techniczną, Koncesjonariusz zobowiązany jest do każdorazowego ustalenia, czy środki transportu, którymi dokonywany będzie przewóz paliw, spełniają wszelkie wymogi określone przepisami prawa, w szczególności wymogi metrologiczne oraz potwierdzone dokumentami wystawionymi przez upoważnioną jednostkę wymogi dotyczące przewozu drogowego towarów niebezpiecznych, w tym wynikające z regulacji w zakresie międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR). Ponadto wskazano też, że Koncesjonariusz jest obowiązany do posiadania ważnego dokumentu określającego parametry fizyko-chemiczne danej partii paliwa będącego przedmiotem obrotu, a w przypadku importu lub przesunięcia wewnątrzwspólnotowego jest obowiązany do przeprowadzenia kontroli jakości wprowadzonych do obrotu paliw celem sprawdzenia dotrzymywania przez te paliwa parametrów jakościowych wynikających z krajowych norm jakościowych określonych w obowiązujących przepisach oraz przekazania wyników badań odbiorcy .Zatem, mając na uwadze przedmiot i zakres działalności, na którą spółka P. uzyskała koncesję, za całkowicie nieuzasadnione uznać należy twierdzenie organu, że wątpliwości Skarżącego co do rzetelności tego kontrahenta powinien wzbudzić fakt nie posiadania przez tę spółkę infrastruktury technicznej niezbędnej do dokonywania obrotu paliwami (np. zbiorniki czy cysterny). Odnieść to należy również do podnoszonej przez organ okoliczności, że ani Skarżący ani zatrudnieni przez niego pracownicy nie sprawdzali czy spółka ta posiada stosowne zaplecze techniczne.?