Serwis Doradztwa Podatkowego

Ministerstwo Finansów wyjaśnia – opóźnienie w akceptacji nadania korespondencji przez dostawcę usługi e-Doręczenia nie wpływa na zachowanie terminów prawa podatkowego

W związku z wprowadzeniem od 1 stycznia 2025 r. obowiązkowego systemu doręczeń elektronicznych (e-Doręczenia), który ma zastąpić tradycyjną wymianę korespondencji Ministerstwo Finansów informuje, że opóźnienie w akceptacji nadania korespondencji przez dostawcę usługi e-Doręczenia nie wpływa na zachowanie terminów prawa podatkowego.

Jak przeczytać można na stronie Ministerstwa Cyfryzacji w pierwszych dniach obowiązywania systemu część korzystających z niego podmiotów publicznych odnotowała problemy z jego funkcjonowaniem. Błędy te dotyczyć miały około 7 tysięcy przesyłek na ponad 3,5 mln zrealizowanych. W związku z tymi błędami Ministerstwo Finansów wydało komunikat informujący o tym, że to data nadania, a nie data akceptacji korespondencji jest podstawą do określenia daty wniesienia pisma, a uzyskanie potwierdzenia otrzymania pisma nawet z kilkudniowym opóźnieniem, w szczególności po upływie terminu, nie będzie wywoływać dla składającego negatywnych konsekwencji, o ile nadawca posiada dowód otrzymania od dostawcy usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, wskazujący na datę nadania korespondencji w ustawowym terminie.

Źródła:

Ministerstwo Finansów: https://www.gov.pl/web/finanse/ministerstwo-finansow-informuje-opoznienie-w-akceptacji-nadania-korespondencji-przez-dostawce-uslugi-e-doreczenia-nie-wplywa-na-zachowanie-terminow-prawa-podatkowego

Ministerstwo Cyfryzacji: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/e-doreczenia–rozwiazano-wiekszosc-problemow-ktore-pojawily-sie-w-pierwszych-dniach-obowiazywania-systemu

 

Miłosz Dyrka

Młodszy konsultant podatkowy

tel: 22 517 30 60 (wew. 209)

milosz.dyrka@isp-modzelewski.pl

Skontaktuj się z naszą redakcją