Warszawa, 14, 16, 21, 23, 28, 30 października i 4, 6, 13, 18, 20, 25, 27 listopada 2024 r.
Szanowni Państwo,
Nad (prawie) wszystkimi podatnikami VAT, w tym również zwolnionymi od podatku, wisi już groźba wprowadzenia powszechnego nakazu wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych. Faktury te nie będą fizycznie przesyłane kontrahentowi, lecz elektronicznie wysyłane do Krajowego Systemu eFaktur, który je będzie zatwierdzał (nadawał numery) i dopiero wtedy faktura ta będzie „wystawiona”. Będą to robić konkretne osoby, których personalia trzeba będzie podać Organom Skarbowym. W tym też momencie nabywcy krajowi (ale nie wszyscy) „otrzymają” te faktury, mimo że nie będą o tym wiedzieć. Wzory tych faktur (400 pól) są za darmo, ale trzeba będzie drogo zapłacić za oprogramowanie niezbędne dla wystawiania i ściągania tych faktur z KSeF (przyznano to oficjalnie). Przede wszystkim trzeba będzie dostosować oferowanie, zamawianie i ustalanie terminów płatności do specyfiki faktur ustrukturyzowanych, które z istoty nie są dokumentem handlowym. Nabywcy nie powinni uznawać „wirtualnego otrzymywania” tych faktur jako cywilnoprawnego wezwania do zapłaty, gdyż faktury te będą „otrzymywane” często przed dokonaniem dostawy (wykonaniem usługi).
Celem szkolenia jest przekazanie wszystkich istotnych szczegółowych informacji na temat wystawiania i „otrzymywania” tych faktur przez podatników VAT oraz stworzenia nowego systemu dokumentowania rozliczeń bez użycia tych faktur, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków osób, które będą wystawiać i „otrzymywać” faktury. Zajęcia będą prowadzone bezpośrednio w systemie KSeF.
Ilość zmian wprowadzonych w prawie podatkowym w tym roku skłania nas do uruchomienia kolejnej edycji Intensywnego Kursu Podatkowego, który będzie prowadzony przez praktyków i skierowany jest do osób zawodowo zajmujących się podatkami.
Termin Kursu nie jest przypadkowy. Znamy już zmiany w podatkach dochodowych, a przed wakacjami zostaną wprowadzone kolejne zmiany w podatku od towarów i usług. Co istotne zmiany w ramach naprawiania Polskiego Ładu oraz dostosowania do wymogów UE obejmują bez wyjątku wszystkich podatników, przedsiębiorców oraz konsumentów. Omówimy zmiany w składce zdrowotnej, w podatkach dochodowych, w podatku VAT i wielu innych przepisach. Nie bez znaczenia dla księgowych jest zakres obowiązywania kodeksu karnego skarbowego i zagrożeń płynących z regulacji tej ustawy.
W ramach części warsztatowej poza pracą w systemie KSeF przedyskutujemy wiele bieżących problemów wynikających z nowych regulacji.
Zapraszamy na praktyczne warsztaty prawno-informatyczne podczas których przedstawimy zarówno obowiązujący model e-fakturowania, jak i nowy, obowiązkowy od 1 lipca 2024r. Nie traćcie szansy na jak najszybsze wdrożenie systemu KSEF w firmie i wyeliminowanie problemów w obiegu dokumentów oraz w samym procesie fakturowania. Najważniejszym elementem warsztatów będzie przedstawienie jak w programie finansowo-księgowym wdrożyć e-fakturowanie.
KSEF 2024-2025 – warsztaty prawno-informatyczne na programie finansowo-księgowym z udziałem informatyka
Podatek dochodowy od osób prawnych na 2024 r. dla praktyków
Zmiany w VAT: podwyżki stawek podatku – zasady fakturowania i ewidencjonowania
1 stycznia 2024 r.: najnowsze zmiany w rozliczeniach zaliczek na PIT pobieranych przez pracodawców, zleceniobiorców i innych płatników
Podatki lokalne oraz podatek od czynności cywilnoprawnych
Ordynacja podatkowa
Kodeks Karny Skarbowy
Wykłady poprowadzą:
Witold Modzelewski – Profesor Uniwersytetu Warszawskiego (od 27 lat), prezes Instytutu Studiów Podatkowych (od 23 lat), Szef Podyplomowego Studium Podatków i Prawa Podatkowego (od 17 lat) oraz kierownik magisterskich studiów „Prawo Finansowe i Skarbowość”. Najbardziej znany w kraju wykładowca problematyki podatkowej oraz doradca podatkowy (00001). Od 37 lat reprezentuje podatników w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Autor ponad 1200 publikacji na tematy podatkowe i prawnopodatkowe. Szef Kapituły Medalu VIRTUS EST PERFEKTA RATIO im. F. Druckiego Lubeckiego, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2011). Kierował pracami nad projektami nowej ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o jednolitym podatku dochodowym (2011 rok). Co najważniejsze: autor prognoz, które się z reguły sprawdzają. Specjalizujący się w obszarze trudnych sporów podatkowych.
W każdy poniedziałek wychodzi „Komentarz nieuczesany” jego autorstwa – www.isp-modzelewski.pl – Serwis Doradztwa Podatkowego.
Jacek Pyssa – Dyrektor Departamentu Prawnego, Dyrektor Departamentu Podatków Bezpośrednich, Radca Prawny nr wpisu Łd-S-157.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (2003 r.), uczestnik American School of Law Uniwersity of Florida (2003), studiował nauki ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lipca 2002 r. pracownik i współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych. Od 2008 roku radca prawny. Jest wykładowcą Instytutu Studiów Podatkowych oraz doktorantem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (prowadzi zajęcia akademickie na temat prawa finansowego). Prowadził wykłady współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Do obowiązków Jacka Pyssy należy świadczenie pomocy prawnej i podatkowej, m.in. sporządzanie projektów opinii w sprawach prawnych i podatkowych, przeprowadzanie audytów prawnych i podatkowych oraz zastępstwo procesowe w postępowaniach podatkowych i prawnych przed organami administracji i sądami. Jacek Pyssa jest również wykładowcą w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, kontroli skarbowej, prawa karnego skarbowego oraz Ordynacji podatkowej.
Mariusz Unisk – Prawnik, Doradca Podatkowy nr wpisu 09921, Dyrektor ds. doradztwa podatkowego. W ramach struktury organizacyjnej Instytutu Studiów Podatkowych do jego obowiązków należy przede wszystkim kierowanie i koordynowanie pracą multidycyplinarnych Zespołów powoływanych do realizacji kompleksowych zleceń, uwzględniających skutki we wszystkich podatkach.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1996 – 2001) oraz Podyplomowych Studiów Podatków i Prawa Podatkowego na Uniwersytecie Warszawskim. W 2000 r. pracował jako asystent w Ministerstwie Finansów RP, Departament Podatków Lokalnych i Katastru.
Justyna Zając-Wysocka – Prezes Małopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych w Krakowie, radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka na Katedrze Prawa Finansowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawno-podatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowo-administracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz uznanym wykładowcą problematyki podatku od towarów i usług.
dr Mariusz Sokołek – praktyk i teoretyk rachunkowości, Kierownik i Adiunkt Katedry Rachunkowości, doktor nauk ekonomicznych, autor wielu artykułów i publikacji naukowych z rachunkowości i podatków, certyfikowany księgowy – Certyfikat Ministra Finansów, właściciel Kancelarii Księgowej, główny księgowy. Stały współpracownik Instytutu Studiów Podatkowych w zakresie prowadzonych szkoleń i kursów. Dzięki wykształceniu i pracy naukowej na Uczelniach i jednoczesnej pracy zawodowej jako księgowy potrafi połączyć i w odpowiedni sposób przekazać wiedzę, a przede wszystkim nauczyć rachunkowości. Jego zajęcia mają scricte nastawienie praktyczne, ale przy gruntownej wiedzy teoretycznej. Kształci w Instytucie przyszłych doradców podatkowych oraz prowadzi szkolenia z zakresu przygotowania sprawozdań finansowych.
Warszawa, Pałac Konstancji – siedziba Instytutu Studiów Podatkowych, ul. Kaleńska 8
Termin:
14, 16, 21, 23, 28, 30 października i 4, 6, 13, 18, 20, 25, 27 listopada 2024 r.
Cena:
Cena za uczestnictwo wynosi 7990 zł wraz z materiałami.
Dla drugiej i kolejnych osób z firmy cena wynosi 6990 zł wraz z materiałami.
Dla osób fizycznych istnieje możliwość płatności w dwóch ratach.
Rabaty i zniżki nie łączą się z innymi rabatami, zniżkami i promocjami.
Po szczegółowe informacje zadzwoń do osoby bezpośrednio odpowiedzialnej za to szkolenie: 601 365 765
Szanowni Państwo,
Instytut Studiów Podatkowych należy do Bazy Usług Rozwojowych prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Dzięki temu obecnie w naszej ofercie jest wiele profesjonalnych szkoleń, na które możecie Państwo otrzymać dofinansowanie z Funduszy Europejskich aż do 80% wartości szkolenia.
Dofinansowanie przeznaczone jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
Informujemy również, że obecnie z dofinansowania mogą skorzystać podmioty z województwa mazowieckiego i pomorskiego, które poprzednio były wykluczone.
Oto 6 kroków na ścieżce do dofinansowania:
Z pozdrowieniami
Dział Szkoleń
Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy Sp. z o.o.
22 517 30 90
Kontakt:
Zapisz się
Pobierz formularz zgłoszenia
Działy szkoleń